Rabu, 18 Mei 2011

CERMIN

Pagi yang suram. Cermin itu berada di atas katil John walaupun cermin itu kepunyaanku ,Mask. Dia pijam. Tapi dia tak letak balik dalam loker aku. Aku pun tak kisah kerana aku seorang yang simple. Roy  pun guna cermin aku. Penghuni lain di dorm itu turut menggunakan cerminku untuk berdandan  walaupun disediakan cermin yang lebih besar di dalam dorm itu. Kecantikan adalah hak milik setiap insane..
Suatu hari mataku terpaku pada sesuatu objek didalam bakul sampah..cermin itu telah pecah..aku berasa sangat terkejut lalu pergi menemui Roy..dia pun bercerita..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

Dew :Roy, sebenarnya aku nak minta maaf sangat-sangat..aku tak sengaja..tapi nanti aku ganti tau..err..kau  ingat tak?bendanya bulat-bulat, berwarna merah..hari-hari kita tengok dia..
Roy: apa tu? Entah..
Dew: aalah, cermin..cermin tu dah pecah..nanti aku  ganti ea..aku  tak sengaja..masa aku nak letak atas katil kau tiba-tiba jatuh..pastu pecah..hehe..
Roy:huh? Eh,jangan menggelabah..sebenarnya bukan cermin aku..
Dew:habis tu, siapa punya?
Roy:entah la.. John punya kot..
Cerita tergantung..Aku tidak berpuas hati dan kemudian aku mencari John untuk kepastian..aku termangu mendengar penjelasan John..
Dew:John.. aku sebenarnya nak minta maaf sangat-sangat..aku tak sengaja..tapi nanti aku ganti tau..sebenarnya aku terpecahkan cermin kau..aku tak sengaja masa tu, nak letak atas katil tetiba terjatuh..sorry tau..
John:cermin? Owh..sebenarnya tu bukan aku punya, Mask punya..aku Cuma pinjam je..Mask mana guna sangat cermin dia tu..dia ka dah hensem..huhu..
Dew: la..yeke???haish..berapa orang lagi aku kene jumpa ni???
Aku tersengih mendengar ceritanya..aku kembali masuk dorm..tiba-tiba Dew jumpa aku..

Dew:Mask,kau ada cermin tak?
Mask:ada..tapi aku tengok dah pecah..
Dew:eh,aku yang terjatuhkan cermin kau..
Mask:owh..apa tunggu lagi, ganti la..
Dew: berape ringgit?
Mask: RM 20..nampak je murah tapi faham-faham je la..
Dew:okey..nah, ambil ni..
Mask: toceh..toceh..hehe..(sebenarnya Cuma RM 2)

Dapat aku duit lebih..misteri selesai,duit pun dapat..terasa diriku seperti detektif..
p/s: cerita ini adalah rekaan semata-mata..kepada yang terasa memang perasan..

2 ulasan:

  1. cermin mate atok pecah...x berganti ganti lagi nih..haishhh da la rabun...hahaha

    BalasPadam
  2. kesian atok..cepat buat nanti kedai tutup :p

    BalasPadam

sila-silalah tinggal link blog anda untuk dijejaki :)