Khamis, 28 April 2011

RAHSIA ORANG KEDEKUT ILMU 2

BERDASARKAN entri aku lepas, (RAHSIA ORANG KEDEKUT ILMU) kira aku nak sambung cerita ustaz Ali,guru agama aku semasa tingkatan 4 dan 5..pasal akibat kedekut ilmu
Ceritanya begini..

Dulu ustaz ada sorang kawan semasa sekolah menengah..dia ni kedekut ilmu..kalau orang Tanya dia topic apa yang masuk periksa, dia akan cakap “kau baca lah semua” walaupun dia tahu..dia selalu dapat nombor satu dalam kelas..ramai kawan sekelas ustaz aku tak puas hati dengan dia..
Sampai lepas spm..ustaz aku sambung pengajian ke Jordan..kemudian balik ke Malaysia..dipendekkan cerita ustaz Ali dapat tawaran jadi warden dekat sekolah dia dulu...
Suatu hari,kawan dia yang kedekut ilmu ni datang tengok sekolah lama-tempat ustaz Ali jadi wardan..ustaz pon suka la jumpa kawan lama..dia ajak masuk bilik wardan dan bual-bual..sepatah ustaz Tanya sepatah dia jawab dan angguk je-kurang bercakap..sampai dia nak tumpang tandas..ustaz Ali ni tergerak hati nak bukak beg kawan dia tu, lepastu dia jumpa barang-baju,kain pelikat,gambar kelas mereka dan sebilah pisau (cerita 6 jahanam,satu bunuh,pangkah)..ustaz Ali dah takot..
Lepastu kawan dia balik..esok ustaz cuba talipon kawan lama dia yang lain..bual-bual rupanya kawan dia tu dah sakit mental..dah seminggu hilang tak balik rumah..rupa-rupanya dia nak cari balik kawan-kawan dia dan nak belajar semula supaya dapat ajar kawan-kawan dia-taknak kedekut ilmu lagi..tapi dah terlambat..kawan-kawan yang sederhana pandai dah ada pekerjaan tapi yang pandai kebabom ni jadi gila..

p/s: Allah tak bagi semuanya pada kita..tapi Allah suruh kita berkongsi-ilmu,harta,tenaga.....

7 ulasan:

  1. RINDU USTAZ ALI :| AKU DA LAA TA MACAM ORG DA SKRG

    BalasPadam
  2. RINDU USTAZ ALI :| AKU DA TA MACAM ORG DA NI

    BalasPadam
  3. ashumanbeing; aq pon..ni kira aku abadikan cerita dia ni sbgai knangan..kau da x macam orang?er...aq x dpt byngkan..

    BalasPadam
  4. Bagus artikel ni ...terima kasih.

    BalasPadam
  5. OWH..SAMA-SAMA..SEKADAR BERKONGSI PENGALAMAN

    BalasPadam
  6. Subhanaallah..Allah maha besar... Thankz for sharing this info...

    BalasPadam
  7. zyash: yup..itu la balasan kat dunia..

    BalasPadam

sila-silalah tinggal link blog anda untuk dijejaki :)