Khamis, 7 April 2011

JANGAN BUAT MACAMNI!!!!


KAT atas tu gambar area kawasan rumah aku..rumah murah je,takpayah nak datang rompak rumah aku..kuikuikui..
Tapi, kenapa aku buat gini?adakah aku nak market?pasal ape lak?..ha, ni kisahnya, aku ada seorang jiran pertengahan umur ni, dia suka jemur baju kat rumah orang sedangkan rumah dia kosong je~cantik takde baju bersidai..tak baik tau mak aku kata..

jangan salah anggap, yang aku bulatkan tu bajunya..bawah ni!!!jap aku besarkan gambar..

Nasib baik rumah aku tak jadi mangsa kerana mak aku sidai baju kat belakang..hehe..
Pada pendapat aku,tak salah nak sidai kat rumah orang tapi pastikan kat rumah kita memang dah takde tempat nak sidai sebelum mencacatkan pemandangan rumah orang..mungkin kita tak sedar hal kecil macam ni boleh menjejaskan silaturrahim..kalau gitu macam mana nak capai 1 Malaysia kalau dengan jiran sebelah menyebelah pon sakit hati???haish...

6 ulasan:

  1. hehe...ade jugak yang macam tu, sayang kat umah dia kot takot nampak comot, tu yg g jemur umah jiran..haihh

    BalasPadam
  2. tu la..ingat orang suke agaknye..

    BalasPadam
  3. macam tu punye orang pun ade?? em..

    BalasPadam
  4. ada..macam2 hal rakyat kat malaysia ni..

    BalasPadam
  5. wa...kalau tmpt sendiri dah penuh pun, mintak la kebenaran jiran sebelum nak g tumpang sidai, nie rumah sendiri leh sidai, syok2 dia nk sidai kat rumah org plak, haha.....

    ker tue tektik die nak mengorat jiran? kekeke

    BalasPadam
  6. BTOL2..ERM..da tua la..suami pon ada da..

    BalasPadam

sila-silalah tinggal link blog anda untuk dijejaki :)